Efterlyst och Bosseglass

Efterlyst på tv.n, Liah sovandes i sitt rum och maken är åskådare på hjik.match. Inte dirket så att man blir positiv av att titta på efterlyst. Så otroligt mycket våld och olagligeheter i samhället. Är skrämmande - att man törs sätta barn till denna värld, märkligt egentligen. Men vi hoppas att våra barn gör välden till en bättre plats än den är nu. Får så otäcka minnen av Efterlyst, samtidigt som det är bra "terapi". Att se rekonstruktionerna av olika misslandelsfall får mig att motvilligt minnas den jag bevittnade sommaren -09. Höggravid väntade jag in maken från sitt avslutadekrogjobbpass när det otäcka händer 10meter från min bil. Tydliga bilder på näthinnan än idag. Jag är nästan säker på att de 4 fegisarna har fått sitt straff..men mina tankar går oftast till de utsatta...Jag hoppas de mår bra idag och att de inre såren läkt. FY tusan!!

Vilket fall...Jag hoppas trots den sura verkligheten att inte allt i världen är rosenrött, så hoppas jag att min omgivningen får "vara ifred".

__________________________________________________________________

Min lediga dag har vart mysig. Hela fam Gustafsson lekte i t-fors lekpark med Majja & Vilma straxt efter lunch, vidare upp till stan för "bosseglass", sen snicksnack på en bänk och bara njöt av vädret. Tack tjejer!

Nu som sagt sitter jag här, Nicke är på hemväg och snart väntar sängen för min del. Mentalt förbereda sig för en morgondag med jobb. Sen tar vi påskhelg.

Vi säger Godnatt nu // Fru Gustafsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0