mammahjärtat blöder

Det finns ett par dagar i mitt liv som vart otroligt jobbiga. Alla involverar min dotter. Inte att hon är jobbig, utan att situationer som berört henne, gett mig känslostormar. Diverse besked från sjukvård och hälsotillstånd och dyligt. Idag var det dags för 1½års kontrollen. För det första en dålig tid (pga ändring för bvc-sköterskan) kl 13.00 då Liah alltid sover. Men det var bara att leka och hålla henne vaken. Vilket gick...tills den nya (okända) sköterskan började prata med Liah och ställa konstiga uppmaningar "vart är näsan, ta på näsan" "mammas näsa då" "hämta nappen" "Stapla torn av klossar" mm. Liah gjorde allt hon skulle, Men vägning & matning ville hon INTE. Så det blev ingen längd, men 11150g väger vår älskling!! Det ni - det tar sig :) När det var dags för vaccinationssprutan var tårfloden som störst....Led med min dotter hela besöket. Inte lätt att vara lite och bli påtvingad möten med andra eller sprutor. Älsklingen min! Men nu sover hon utmattad och övertrött. Och idag har jag bestämt att hon får sova så länge hon vill. Vi ska ha en heldag/kväll/natt/mamma/dotter-lördag imorgon så då kan vi sova ikapp eller vara vakna ikapp. Då pappa Nicke är på innebandy och sen ut och käka med laget.
:::::::::
Liah är ju van att träffa läkare och annat sjukhusfolk så dagen borde inte vart en big deal. Men händer mycket i hennes kropp just nu. Hon växer, men 4tänder som spruckit igenom och 3på väg. Och så spruta på det, aj aj aj. Förståelse måste man ha för stt dom man kan ha en dålig dag. (skämtåsido). Är tacksam för att hon alltid är på topp när vi är på hjärtbesök....Påtal om det så väntar vi på vidare info - när Lund granskat Liahs bilder får vi förhoppningsvis ett fastställt datum för hennes operation. Hoppas även NI köpt någon "barnhjärte.produkt" för att stödja forskningen!?
:::::::::
Snart klampar maken innanför dörren, vår gemensamma första fredag då vi slutar tidigt. Och jag tror den kommer innebära innemys. Vilket fall, önskar jag en trevlig helg!

// Fru Gustafsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0