right now

Finns inte så mycket inspiration till att skriva just nu. Livet lunkar på i behaglig takt just nu.

Personligt.
Tror att jag är på väg att återhämta mig kroppsligt från den senaste tidens tråkigheter. Ska på återbesök nästa vecka, då hoppas jag bannemig att allt är återställt och bra. Annars känner jag mig helt okej, har en hormonstopp just nu. Vet inte om det har med återhämtniingen att göra eller om jag bara är i behov av avkoppling och kanske egentid. Längtan efter komma iform har aldrig vart så stor som den är nu. Innan juni hoppas jag att jag entrat löparspåret.


Jobb.
Vi planerar hösten förfullt just nu. I och med den nya läroplanen så känns det både kul men lite skakigt inför nästa termin. Planeringar, strukturering och måluppfyllelse, nationellaprov, Individuella studieplaner och allt som hör vår arbetsvardag/arbetsuppgifter till. Allt snack om lärare och våra löner... Jag säger såhär, jag har ett yrke jag trivs med och som jag anser vara ett av väldens viktigaste. Jag skulle inte ha nåt emot att ha högre lön, skulle väl ingen, men jag klagar inte! Jag ser fram emot nästa termin. Dock önskar jag att vi får ordning på scheman, tider och arbetslags planering nästa vecka. Jag är ett kontrollfreak som vill få saker klart såfort som möjligt.

Boende.
Vi var och tittade på ett hus i samma veva som missfallet. Vi "fick" det...men avböjde i sista stund. Kändes inte helt hundra av olika anledningar. Efter mycket prat mig och Nicke emellan så har vi bestämt oss. Våra samtal har handlat om att ställe fördelar och nackdelar om hus kontra lägehet mot varandra. Vill vi prioritera boendet eller annat. Vart/vilket område vill vi bo. Hur vill vi ha vårt liv. Just nu känns vårt beslut bra....Så nästa vecka ska vi på visning. Känns boendet bra så hoppas jag att det blir vårt. Varje kväll denna vecka har vi letat inredningstips, detaljer och bara drömt oss bort. Vi får helt enkelt vänta och se.

Nu.
Liah sover men ska snart väckas. Lunchen är på gång, idag blir det blodpudding och plättar. Sen bär det av mot ishallen för att titta på moster Milla och hennes Jocke som dansar bal. Ska bli roligt att se...Ska försöka komma ihåg att lägga in lite bilder ikväll på dagens evenemang.

Take care // Fru Gustafsson  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0